Tuesday, May 22, 2012

USTAZ AZHAR IDRUS PERLU SLOW DOWN, JANGAN EXCITED SANGAT


Saya fikir bukanlah salah membuat lawak. Guru-guru, ustaz-ustaz, ustazah bahkan sesiapa saja, boleh buat lawak ketika menyampaikan sesuatu. Dengan cara itu, perhatian audien lebih mudah ditarik. Tapi biarlah bertempat.

Akan hal seorang ustaz ni, kelihatan dia makin seronok buat lawak. Apa saja cuba dilawakkan. Dia seronok barangkali melihat audien ketawa mengekek-ngekek. Soal lagho tolak tepi dulu. 

Lihat dalam gambar printscreen di atas. Soalan itu sudah betul. Tapi dijawab oleh ustaz ni merapu-rapu. Hukum harus itu sudah betul, tapi ulasannya macam orang sakit mental!

Apa kaitannya soalan itu dengan pilihan raya? Bagaimana kalau soalan ini benar-benar mustahak? Tidakkah ia mengelirukan orang yang bertanya?

Pernah sekali, ustaz ini mengeluarkan hukum secara melulu tentang status menggantung gambar keluarga di dinding rumah. Dibantainya haram terus. Tapi ulasan atau kupasan tidak diberikan, sehinggalah si polan yang bertanya itu merujuk kepada seorang lagi ustaz yang masyhur juga. Kupasan ustaz ini lebih baik dan hukumnya tidaklah haram mutlak. Ada kaedah-kaedahnya.

Apa pun inilah ustaz yang disanjung oleh mereka dari parti cap bulan. 

7 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sebelum saudara melabelkan UAI sebagai ustaz merapu,saya nasihatkan saudara untuk menghadirkan diri ke majlis-majlis ilmu untuk mendalami ilmu agama.Perbetulkan amal ibadat saudara,bertaubat dan bermuhasabahlah diatas apa yang saudara lakukan selama ini.Insya-Allah,saudara akan bertemu dengan kebenaran dihujung pencarian saudara nanti.

Anonymous said...

kenal diri dan pencipta..insyaallah xakan wujud tibai ke..apa ke...

Anonymous said...

penulis blog ni jahil agama..tiada basic..hanya satu kelebihan dia ada ampu UMno/Bn se ampu ampunya...bg org mcm ni tak dak UMNO tak dak la kemajuan..hanya Umno blh bg ksenangan pada dia..mmg UMNO blh bg kesenangan kt dia sbb dia pencacai umno seumur hidup y di warisi sekian lama..mmg otak dh di asuh dari lahir utk mengakui Umno lah segalanya...

Anonymous said...

Semoga Allah membuka pintu hatimu...

Anonymous said...

terus meroyan kene cuit skett bohhh

Anonymous said...

saya berckp pd pihak tgh2.. neutral.. apa bktinya kerajaan ini bersih?? ape bkti??? ape yg membuatkn mrk ckp kerajaan kita adlh baik.. kes basi melibatkan kerajaan hal pembunuhan itu ape.. saye sbg rakyat keliru jugak.. tapi majoriti byk kate kerajaan x terlibat.. kenape kerajaan lbh membiarkan pembelajran itu tiada keutamaan lagi buat org melayu.. kita dh jatuh wei melayu dh hbs... utk PR plak.. iye kerr pilihan raya kite nih kotor.. kalau kotor, mcm mane korg blh bersuare nih.. mcm mane korg blh buat kempen.. menyampaikn ceramah.. kalau kt s'pore ssh nk itu ini.. x fhm lah.. sye serious neutral.. sy sdg mencr siape yg terbaik nk undi.. KERAJAAN DAN PR SILA LAH BERBUNYI..

Anonymous said...

SAMPAI MASANYA ORANG AKAN JEMU DENGAN UAI..MACAM AKHIL HAYY DULU.

ADA MASA DI ATAS ADA MASA DIBAWAH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...