Monday, January 18, 2010

25hb Januari - Rakyat Semakin Percaya.

Menjelang tarikh 25hb Januari ini, rakyat Malaysia semakin ramai yang percaya sesuatu akan berlaku di negara ini melibatkan Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim dilihat semakin terhimpit walaupun satu gerakan meraih sokongan rakyat Malaysia dilakukan di seluruh negara. Road tour mengumpul ahli rombongan ke mahkamah bagi menunjukkan dia tidak keseorangan nampaknya kurang menjadi, mungkin rakyat sibuk dengan tugasan masing-masing. Atau mungkin rakyat sudah bosan dan makin cerdik?

Puppet Anwar, Ketua AMK yang begitu bersungguh menggerakkan road tour liwat ini barangkali terlupa betapa Anwar Ibrahim tidak boleh selamanya berselindung di sebalik ‘kuasa rakyat’. AMK juga tidak boleh terus menyangka bahawa mereka mampu ‘melibatkan’ rakyat dalam permasalahan peribadi ‘jenayah’ yang ditanggung Anwar Ibrahim dengan membina persepsi konspirasi daripada kerajaan kononnya Anwar dianiayai. Biarkanlah mahkamah yang tentukan. Lawanlah sebagai anak jantan.

25hb Januari, rakyat sebenarnya mahu percaya bahawa baik Anwar mahupun Saiful, kedua-duanya perlu menyatakan kebenaran. Kami rakyat tidak boleh terus diperbodohkan.

Rakyat juga semakin percaya, Anwar Ibrahim tidak berlaku adil terhadap Saiful. Bekas pembantunya telah diserang dengan pelbagai helah sehingga ramai yang percaya, pintu keadilan buat Saiful cuba ditutup rapat oleh Anwar dan AMK. Adakah ini wajar?

Rakyat bahkan semakin percaya, tindakan Anwar adakalanya memperlihatkan dia tidak mampu pun untuk adil walau kepada seorang rakyat kecil. Macam mana nak adil kepada seluruh rakyat kalau sudah jadi pemerintah kelak? Mahkamah bahkan akan dimanipulasi demi ‘keadilan’ dia sendiri.

Apa-apa pun, rakyat memang semakin percaya bahwa Anwar Ibrahim perlu hadir ke mahkamah, Saiful perlu menuduh Anwar dan Anwar perlu mempertahankan dirinya secara legal, secara perundangan. Ini tuduhan jenayah yang cuba didefinisikan secara ‘keadilan’ menurut kamus politik PKR dan Pakatan Rakyat. Apahal? Adalah bahaya jika dibiarkan rakyat jelata yang mentafsirkan kes ini sesuka hati dan media pula menjadi hakimnya. Lawanlah sebagai anak jantan wahai Anwar Ibrahim.


i want to believe.

3 comments:

Frodo Baggins said...

hehehehhe
sampai masa kebenaran
terserlah jua
org skank x bodoh!

>>_____<<

Anonymous said...

yg bodoh saja dok percaya apa yg ditulis oleh bloger2 pencacai..keke


i'm no king

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of troubles when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
I have never thought that there weren't any need in big initial investment.
Nowadays, I feel good, I begin to get real money.
It gets down to select a correct partner who utilizes your funds in a right way - that is incorporate it in real business, parts and divides the income with me.

You can ask, if there are such firms? I have to tell the truth, YES, there are. Please get to know about one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...