Wednesday, January 7, 2009

ASPIRASI MENANG DI UTHM


Pada 5 Januari 2008, telah diadakan proses penamaan calon di Dewan Temenggung Ibrahim Ismail, Universiti Tun Hussein Onn (UTHM), Batu Pahat, Johor. Selepas sesi penamaan calon ditutup pada jam 11.00 pagi, sejumlah 16 orang calon bertanding untuk merebut sejumlah 8 kerusi kawasan umum yang ditawarkan. Manakala di Fakulti Kejuruteraan Awam & Alam Sekitar, Fakulti Kejuruteraan Elektrik & Elektronik, Fakulti Mekanikal & Pembuatan, Fakulti Teknologi Maklumat & Multimedia, Fakulti Pengurusan Teknologi dan Fakulti Pendidikan & Teknologi, kesemua calon menang tanpa bertanding bila hanya ada 12 orang calon mengemukakan borang untuk memenuhi 12 kerusi yang ditawarkan di fakulti. Pada sesi Pilihan Raya Kampus (PRK) tahun 2007/08, kumpulan Pro Mahasiswa hanya menang 2 kerusi di Fakulti Kejuruteraan. Dengan kekalahan pada sesi ini, Pro-M tiada langsung wakil dalam MPP kali ini.

Kumpulan Pro Mahasiswa tidak menghantar seorang pun calon. Kumpulan Pro Mahasiswa mendakwa mereka gagal mengemukakan calon atas faktor teknikal dan faktor pelepasan dekan. Dengan kemenangan menang tanpa bertanding di UTHM, Aspirasi kini sedang mendahului Pro Mahasiswa dengan keputusan 11-0. Aspirasi hanya seri dengan Pro Mahasiswa di UNIMAS. Hanya 8 kerusi umum yang dipertandingkan di UTHM, itu pun antara calon Aspirasi dengan calon Aspirasi sendiri. Tahniah.

Sumber:
AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)
http://anginperubahan.blogspot.com/


NOTA:

Semoga kemenangan ini akan menaikkan semangat kem ASPIRASI di USM. Allah sedang menolong usaha kita, insya-Allah. Teruskan dengan perjuangan untuk mahasiswa bersatu!!

1 comment:

MOHD ADHA MOHD ZAIN (ADHA ZAIN) said...

salam

jemput add my blog
www.myadha.com

ADHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...