Followers

Tuesday, August 24, 2010

Macam-macam Anwar : Bapa Borek..

Foto ekslusif dipinjam dari blog Shah Paskal


Laporan polis dah dibuat. Itulah, orang tua-tua kata, cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. Tapi kalau dah orang tua pun cakap main hentam dan putar alam, macam mana anak nak ikut resam yang baik.

Kisahnya, Nurul Izah kata kapal selam yang baru dibeli oleh Malaysia tak boleh menyelam. Selain itu, DEB yang dah banyak membantu membangunkan ekonomi negara turut dipersendakannya. Kalau dia kata semua tu kat ceramah-ceramah umum PR, mungkin kita dah lali, dah biasa. Tapi kali ni dia bangga bercerita di Indonesia, di waktu bunga-bunga konflik sedang berapi.

Memang kalau semua tu didedahkan di Indonesia, berseronoklah media di sana. Silap-silap boleh dapat front-page. Isu-isu yang menunjukkan kelemahan negara, walaupun tidak benar, sentiasa mendapat perhatian di sana. Mereka terlalu berminat untuk mengganyang kita lagi.

Tapi yang malangnya, kita mempunyai seorang warganegara yang turut tumpang sekaki berseronok memburukkan negara sendiri di luar. Sama macam bapanya juga. Adakah pemimpin begini yang kita mahukan untuk memimpin Malaysia, yang sanggup menjual dan melacurkan keselamatan negara sendiri?


Lidah bercabang.

3 comments:

Anonymous said...

Kalau Bapaknya PELIWAT anaknya PELACUR

Anonymous said...

LIke father like daughter....mantap!

Anonymous said...

LIke father like daughter....mantap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...