Tuesday, June 21, 2016

SEORANG LAGI PEMIMPIN PKR DISYAKI TERIMA RASUAH

Saya tak pernah percaya tidak ada langsung pemimpin pembangkang di Malaysia yang tak ambil rasuah, songlap duit awam, seleweng dana kebajikan atau menikmati habuan seks.

(Rasuah = Rasa Ingin Hidup Mewah)

Jika ada, nisbahnya mungkin 1:1000,000. Tapi tentulah, untuk mengatakan bahawa Zuraida Kamaruddin, Ahli Parlimen PKR Ampang seorang perasuah kita perlukan lebih daripada satu bukti.

Misalnya, jika sudah didapati beliau memiliki 9 buah kenderaan pelbagai model, pelbagai harga pada satu-satu masa yang apabila dihitungcongak melebihi kadar pendapatannya, maka jelaslah di situ ada sesuatu yang tidak kena, secara ketara pula.

Pun begitu, kita tetap tidak boleh menuduh beliau seorang penyeleweng sehingga semuanya dibuktikan oleh pihak berautoriti. Sehingga saat ini, kita masih menanti hasil siasatan kes banglo hantu mewah yang dibeli di bawah harga pasaran oleh Ketua Menteri DAP Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Kita juga sedang menanti siasatan seorang lagi pemimpin PKR, bekas Ahli Parlimen Kapar, S Manickavasagam yang disyaki menerima rasuah bernilai RM30,000.00. Kesnya pula ada kaitan dengan Zuraida Ampang.

Bagi kes Zuraida, ia masih di peringkat pertuduhan awam. Maksudnya, didedahkan oleh orang awam dan dibicarakan secara liar juga oleh orang awam sehinggalah pihak berkuasa mengambil alih kes ini. Bagi kes membabitkan Lim Guan Eng dan Manickavasagam pula, masa akan tiba juga untuk kita melihat sejauh mana pihak berkuasa (SPRM) mampu siasat.

Ini baru tiga contoh. Saya percaya ada ramai lagi yang buat kerja-kerja bawah meja sebegini. Dengan izinNya jua kita akan dapat lihat nanti. Percayalah.

Ikuti pendedahan rasuah Zuraida Ampang melalui page Captain M di SINI.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...