Followers

Saturday, April 11, 2009

suka haTiLah

Calon BN, IS – 19073
Calon PR, NJ – 21860

Peratus Undi Melayu

BN – 63%
PR – 37 %

Peratus Undi Bukan Melayu

BN – 15%
PR – 85%

Pecahan Keseluruhan Pengundi BG

MELAYU – 62%
Cina – 27%
India – 10%
Lain-lain – 1%

Kenapa undi Melayu terpecah begitu besar terhadap kedua-dua calon ini? [ Kesampingkan saja calon bebas. ]

Kenapa undi Bukan Melayu terpecah lebih besar? [ Ternyata calon bebas tidak memberikan impak langsung ]

Sebab, Hudud dan Qisas sudah dibuang jauh-jauh dalam manifesto. Sebab Negara Islam sudah dilipat kemas-kemas dalam catatan sejarah.

Melayu sudah celik dan nampak terang-terang. Tapi PAS seolahnya belum mahu celik lagi, atau sudah kabur dan buta kerana doa yang pernah diaminkan dahulu sudah dihempas ke muka mereka sendiri. Sebaliknya, PAS-lah yang paling seronok dan gembira meraikan kemenangan tersebut.

Bukan Melayu berduyun-duyun undi NJ dari PAS sebab sudah tidak gerun lagi dengan Islam seperti kata TGNA. Hakikatnya memang mereka sudah tidak gerun lagi kerana Islam bukan lagi satu faktor dalam perjuangan parti Melayu kedua terbesar di Malaysia ini.

Yang mereka undikan adalah NJ dari Pakatan, bukan dari PAS. Sebab calon ini ‘sangat’ mesra rakyat. Nilaian 999 tahun pajakan untuk hektar-hektar tanah baginya adalah ganjaran paling bermakna yang mesti dihadiahkan kepada penyokong-penyokongnya. Sembah derhaka pula adalah momentum yang tidak disangka-sangka yang akan terkeluar daripada mulut seorang Melayu kepada sultannya. Jadi, mereka mesti undi orang ini. Mesti. Sebab orang seperti ini mesti dibiarkan terus berkuasa kerana dia tak kenal apa itu kuasa kepada bangsanya.

Kenapa Melayu terlalu ramai mengundi IS? Sebab ini janji Allah. Ini ketentuannya. Melayu ternyata Islam. Melayu PAS juga mengundi IS kalau diukur kepada pecahan undian tersebut. Kenapa? Sebab mereka Islam dan Melayu yang sudah boleh berfikir untuk mengundi kepada warisan kuasanya.

Pesanan ikhlas kepada TG-TG PAS:

Kalau masih hendak mendabik dada suka hatilah.

9 comments:

Anonymous said...

Kalau setakat buat posting copy paste takyahler bro!...

Anonymous said...

ko bangang yg abadi. kalu hudud PAS laksanakan, hukuman dijatuhkan hanya pada org2 ISLAM yg bongok dan xtau apa itu dosa pahala cam ko. Non muslim guna undang2 sedia ada ler bongok. Mmg ko ni aku rasa sama je dgn kambing, hidup utk makan minum jer, tanpa peduli apa itu fekah. kuikui sian le ko lahanat umno, tali barut umno batak.

Anonymous said...

copy paste? bro rilex laa..ni fakta ok.fakta mana boleh buat suka-suka hati je.kalau itu dah faktanya so semua org buleh guna laa..fakta tetap fakta.menghuraikannya sahaja yang akan berbeza-beza.kenapa? takut dengan fakta ke???

Anonymous said...

memang benarlah.orang pakatan ni penuh dengan kata kesat, kotor dan jijik.sejijik dan sekotor orangnya

Anonymous said...

orang umno pun ape kurangnya..bahkan lagi teruk dan jijik...ee..geli aku..

aki ajim said...

saudara anon kat atas ni nampaknya mengakui kejijikan Pakatan

Wong Pencen said...

Dari mana datangnya FAKTA ini. Bagaimanakah dapat dikenalpasti peratusan undi Melayu dan bukan Melayu.

Adakah peti undi Melayu dan bukan Melayu memang di asingkan. Adakah pusat-pusat pembuangan undi memang di asingkan. Melayu hanya membuang undi di pusat pembuangan undi yang dikhaskan untuk Melayu dan begitu juga bukan Melayu.

Atau adakah undi sudah tidak rahsia lagi dan kertas undi boleh diasingkan lalu dikenalpasti siapa pengundinya? Atau adakah peratusan ini diambil dari lapuran akhbar lalu dikatakan sebagai FAKTA?

"...Bukan Melayu berduyun-duyun undi NJ dari PAS sebab sudah tidak gerun lagi dengan Islam..."

Lalu bahaimana pula RIZUAN MH boleh tahu bahawa itulah sebabnya bukan Melayu undi NJ. Fakta atau agak.

"...Yang mereka undikan adalah NJ dari Pakatan, bukan dari PAS..."

RIZUAN MH yakin dengan kenyataan ini? Dari mana datangnya keyakinan ini? RIZUAN MH sudah bertanya dengan kesemua pengundi yang dimaksudkan dan mendapat jawapan sedemikan?

"...Melayu ternyata Islam. Melayu PAS juga mengundi IS kalau diukur kepada pecahan undian tersebut. Kenapa? Sebab mereka Islam dan Melayu yang sudah boleh berfikir..."

Bagaimana dengan Melayu Islam lain yang tidak mengundi IS? Sekiranya mereka mengundi IS kerana mereka Islam, bagaimana status yang tidak mengundi IS? Bagaimana pula status pengundi bukan Melayu yang mengundi IS?

Dan pada pandangan RIZUAN MH, bagaimanakah sepatutnya seorang Melayu menyatakan bahawa dia tidak bersetuju dengan perintah Sultannya? Adakah dengan menyatakan "Aku tak setuju! Aku kata, aku tak setuju". Begitu?

bosan said...

x best langsung bace entry rizuan ni..bosan gilerrrrrrr....kau ni mmg membosankan..

islah said...

bro,,smg mendpt pencerahan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...