Followers

Wednesday, August 5, 2009

TIADA MAAF UNTUK PENGKHIANAT!!!

'Saya tidak akan minta maaf'

Oleh ZABRY MOHAMAD
zabrymohamad.madzlan@utusan.com.my

PUTRAJAYA 4 Ogos - Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan, beliau tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataan yang dibuatnya terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Batu Pahat, Johor, Ahad lalu.

Timbalan Perdana Menteri turut mengakui kenyataan tersebut datang dari mulutnya sendiri dan bukan satu pembohongan.

"Saya nak beritahu, saya tak kan minta maaf. Memang itu kenyataan yang saya buat, saya bukan bohong," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kebangsaan Antara Kementerian Mengenai Pandemik H1N1 di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas tuntutan Anwar yang mahu dirinya menarik balik kenyataan yang dibuat semasa merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sri Gading, Ahad lalu.

Berikutan kenyataan tersebut, Anwar menerusi peguamnya menghantar surat tuntutan ganti rugi sebanyak RM100 juta kepada Muhyiddin dan Utusan Malaysia.

Selain Utusan Malaysia, kenyataan Muhyiddin itu turut disiarkan oleh New Sunday Times dan Berita Harian.

Muhyiddin memberitahu, beliau sudah menerima surat tuntutan tersebut dan telah menyerahkannya kepada peguam untuk tindakan lanjut.

Mengenai gesaan supaya kerajaan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) bagi menahan dalang demonstrasi haram di ibu negara Sabtu lalu, beliau menjelaskan, perkara itu diserahkan sepenuhnya kepada pihak polis.

Timbalan Perdana Menteri menambah, beliau tidak mahu sebarang tindakan termasuk penggunaan ISA dijadikan perangkap oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab bagi memburuk-burukkan kerajaan.

Menurutnya, kerajaan juga tidak pernah tidak mengendahkan suara rakyat supaya ISA dikaji semula bahkan telah pun memulakannya.

"Sebarang kajian akan mengambil masa kerana kita perlu mendengar pandangan pelbagai pihak dan saya harap semua pihak bersabar," jelasnya. – Utusan Malaysia, 5 Ogos, 2009.

SAYA NAK TAMBAH SIKIT:

Memang patut dan saya sokong penuh-penuh pendirian TPM. Orang macam ni kena ajar jugak.

Kita tak perlu hormat dengan perjuangan mereka yang ternyata bermuka-muka dan penuh agenda.

Daripada bayar saman yang orang ini kemukakan, lebih baik duit tu diberikan kepada golongan peniaga kecil yang terjejas teruk sewaktu demonstrasi bodoh tersebut diadakan.

Lawan tetap Lawan.

5 comments:

Anonymous said...

bro, memang PR penuh dengan pengkhianat bangsa.kalau dah kepalanya pengkhianat, so tak kan yg ekornya baik-baik pula kot.

Anonymous said...

Syabas TS Muhyidin.....
jgn tunduk pada mereka

UUUUUUM said...

Inilah salah seorang student USM yang bodoh. Baru nak belajar, orang dak keluar lama dah jadi U. Taklah sebodoh mamat sorang nie!... Berapa UMNO bagi elaun ngko sebulan???

Media Cyber said...

oh! bangga plak aku dengan TPM yang berani nie...! Siaplah ANwar.. masuk court dulu pastu kalah .. wakkakaka!

ks30069 said...

hello uuuuuum....kuang ajar nampak???nk bodoh2kn orang,kamu pandai sgt ke???bape banyak plak PR bg ko duit suoh kutuk org???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...