Tuesday, March 2, 2010

Zaharin, Fairus, Tan Tee Beng Dah Sedar. Zulkifli Bila Lagi?

Anwar Kenal Siapa Orang Ini.

Seronok sungguh membaca laporan-laporan media sehari dua ini. Masing-masing berlumba melaporkan berita pengunduran ahli-ahli PKR daripada parti tersebut. Kalau bahasa politiknya, keluar parti, tapi elok jangan digunakan term tersebut takut-takut akan menambahkan lagi kerisauan dan kegelabahan Anwar CIFUT. Kita patut sokong moralnya sekarang yang sedang mencacak turun, down habis.

Tapi inilah hakikatnya. Di kala tuduhan dilemparkan kononnya wujud konspirasi kerajaan BN untuk membunuh karier politik beliau, apa yang berlaku sebaliknya jelas menunjukkan ia bermula dari dalam PKR sendiri. Konspirator itu benar-benar wujud tapi mereka ialah orang-orang Anwar sendiri.

Tambah menyakitkan hati Anwar, mungkin, ialah orang-orang ini benar-benar mempermainkan boss mereka sendiri. Anwar yang disangka strategis politik paling cerdik di Malaysia akhirnya terpaksa menelan akibah kesilapan beliau sendiri merekrut dan menyusun atur tenteranya dalam PRU dahulu.

Hari ini seorang demi seorang menghukum kesombongan Anwar, menghukum keterlanjuran beliau selama ini yang ternyata sangat angkuh sebaik meraih sedikit kejayaan dalam PRU 12 tempoh hari. Zaharin, Fairus, Tan Tee Beng, mereka sudah sedar. Mereka sudah nampak di mana silapnya PKR. Negara hanya menantikan bilangan yang akan keluar dari PKR dalam jumlah yang lebih ramai dalam sedikit masa lagi.

Pakatan Rakyat bakal ruyup insya-Allah, dengan sedikit saja lagi usaha yang masih diperlukan untuk mengeluarkan pejuang-pejuang rakyat yang tulen daripada parti tersebut. Bukan usaha siapa-siapa tetapi usaha individu itu sendiri. Mereka mesti sedar segera bahawa wadah perjuangan PKR hanya untuk insan bernama Anwar semata-mata.

Selepas itu, ahli-ahli akar umbi pula yang harus disedarkan. Tak mengapa kalau ada yang masih mahu terus bersama Anwar, khususnya Pak Cik Tua di mahkamah yang memeluk beliau tempoh hari. Mereka mungkin masih mabuk dengan agenda 'murni' Anwar. Tapi rakyat terbanyak, the bottom billions yang lain mesti disedarkan segera. Tanggungjawab siapa? Bukan UMNO dan bukan BN tetapi oleh orang-orang yang telah keluar dari PKR sendiri.

Apa-apa pun, laporan akhbar dan portal-portal berita semasa selepas ini pasti akan lebih menarik. Jangan lupa juga untuk mengikuti temberang bloggers PR terutamanya RPK. Mereka pasti akan lebih galak menipu selepas ini.

1 comment:

Anonymous said...

http://www.tv9.com.my/Shows/Episodes.aspx?MasterID=80&ShowID=312&MenuID=2&SubMenuID=1&TemplateID=1&EpID=27305&VideoID=27266#ancPlayer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...