Wednesday, April 14, 2010

Zaid Bukti Keangkuhan PR


Saya memetik laporan daripada blog Papa Gomo berhubung pencalonan Zaid Ibrahim sebagai wakil PR di Hulu Selangor. Selepas membacanya, kesimpulan saya mudah, Pakatan semakin angkuh dan sombong untuk mengejar impian ke Putrajaya.

Hulu Selangor adalah contoh tipikal keghairahan para pemimpin parti-parti dalam PR untuk menumbangkan kerajaan BN yang dipilih secara sah pada hari ini. Dalam keghairahan itu, mereka sering saja bertindak melangkaui hasrat rakyat bawahan tetapi pada masa yang sama, menunggangi golongan ini untuk meraih undi.

Angka 5000 orang yang hadir seperti yang dilaporkan oleh Papa Gomo juga tidak mengujakan berbanding 1500 yang keluar sebaik saja nama Zaid diumumkan sebagai calon dalam majlis tersebut. Ceramah-ceramah yang dihadiri oleh ketua-ketua parti PR memang biasa mendapat sambutan hangat kerana penyokong mereka suka mendengar retorik-retorik yang disampaikan.

Tapi jika benar seperti yang dilaporkan bahawa 1500 orang telah keluar dari dewan, pada saya itu adalah satu simbolik kesedaran yang ditunjukkan secara langsung kepada pemimpin-pemimpin parti PR. 1500 itu sudah tentu penduduk tempatan. Kenapa mereka bertindak sedemikian? Kerana mereka sedar, Hulu Selangor ialah tempat mereka tetapi ia hanya dipergunakan oleh pemimpin tertinggi parti untuk mengejar cita-cita politik yang masih kabur.

Di Kulim, sudah ada gelombang kesedaran besar. Sudah ramai yang bertindak keluar dari keangkuhan PKR. YB mereka dipersalahkan kerana tak jenguk kehidupan anak-anak tempatan yang telah memilihnya dahulu. Di tempat-tempat lain juga mungkin hal yang sama sedang berlaku. Ia akhirnya membawa kita kepada akar punca iaitu kesilapan memilih calon kerana terlalu ghairah mengejar angan-angan tersebut.

Harapan saya semoga penduduk di Hulu Selangor dapat membuka mata mereka dan menginsafi kesilapan lalu. Seburuk-buruk BN pun, ia hanyalah persepsi akibat fitnah yang tak sudah-sudah daripada jentera PR. Sedangkan BN sudah membuktikan kemampuannya memerintah negara sehingga kita mampu hidup makmur pada hari ini. BN sudah melalui banyak ujian dan perubahan demi perubahan terus dilaksanakan untuk kesejahteraan rakyat. Hulu Selangor mesti diserahkan semula kepada BN.



4 comments:

TokJanggut said...

PRK-P94: Kepada Pengundi Hulu Selangor.

Calon terbaik UMNO akhirnya ditemui....berminat ingin tahu sila klik disini

syafiqahfadzillah said...

seorang mnteri di jabatan perdana menteri sggp letak jawatan?bukan sng nk buat tu.

syafiqahfadzillah said...

seorang mnteri di jabatan perdana menteri sggp letak jawatan?bukan sng nk buat tu.

syafiqahfadzillah said...

seorang mnteri di jabatan perdana menteri sggp letak jawatan?bukan sng nk buat tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...